اعلام ویژه‌برنامه‌های عزاداری اربعین حسینی در حرم رضوی 
کد خبر: 4166994
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸

اعلام ویژه‌برنامه‌های عزاداری اربعین حسینی در حرم رضوی 

همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین، حرم مطهر رضوی با ویژه‌برنامه‌هایی میزبان عزاداران حسینی است.

حرم رضوی به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، آستان قدس رضوی در کنار مشارکت فعال در برپایی حماسه اربعین و پشتیبانی از ۹۰ موکب ایران و عراق با مسئولیت کانون‌های خادمیاری، با برگزاری باشکوه مراسم عزاداری در حرم مطهر رضوی نیز میزبان خیل زائران و مجاوران جامانده از اربعین خواهد بود.

در همین راستا به همت معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی، سه‌شنبه ۱۴ شهریورماه مصادف با شب اربعین حسینی، مراسم محوری عزاداری حرم، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

این مراسم با قرائت زیارت امین‌الله توسط مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، جعفر ملائکه آغاز می‌شود و در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی به ایراد سخن می‌پردازد. در این محفل، عزاداران حسینی، فرازهای دعای توسل را نیز همراه با حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی شجاع زمزمه خواهند کرد.

در روز چهارشنبه و همزمان با اربعین حسینی نیز ویژه برنامه‌ای از ساعت 8:40 همراه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، بیان احکام، شعرخوانی، قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد. سخنران مراسم‌ روز اربعین در حرم مطهر رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی است و امیر عارف و علی ملائکه نیز مرثیه‌خوانان این محفل عزاداری خواهند بود.

در شام اربعین شهادت امام حسین(ع) نیز محفل عزاداری حرم‌ مطهر رضوی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید میرباقری و مداحی حاج مرتضی اسلامی‌نژاد برگزار خواهد شد. برگزاری نشست پرسمان دینی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی هادی، پیش از اذان مغرب و قرائت زیارت امین‌الله نیز بخش‌های دیگر این مراسم است.

انتهای پیام
captcha